اساس رتبه بندی هتل های دنیا
نوشته شده توسط : سپیده محمدی

ستاره­های هتل بیانگر میزان کیفیت آن­ها هستند.

این مهم­ترین معیار، برای تمامی هتل­های جهان است که بر اساس استانداردهای خاصی تعریف می­شود؛ از هتل یک ستاره گرفته تا هتل پنج ستاره.نکته حائز اهمیتی که باید بدانید این است که ستاره های ششم و هفتم بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند.

در این مقاله با ما همراه باشید تا بدانیم رتبه بندی هتل های جهان بر چه اساسیست.

هتل

به عنوان مروری بر تاریخچه رتبه بندی هتل ها باید به سال های ۱۹۷۹ میلادی برگردیم که رتبه بندی برای اولین بار در دو کشور آلمان و اتریش صورت می گرفت.

طبقه بندی رسمی اما توسط انجمن رستوران و هتل های آلمان که با نام DEHOGA شناخته می شود؛ آغاز شد.

دسته بندی بصورت رسمی هتل ها در سال ۱۹۹۶ به کار گرفته شد و معیار اصلی رتبه بندی در بیش از ۸۰ درصد هتل های دنیا شد.

هتل

هتل تک ستاره:

در این هتل ها سرویس بهداشتی و حمام در تمام اتاق­های هتل موجود باشد و تمامی اتاق­های هتل باید هر روز نظافت شود، در هر اتاق هتل باید یک تلویزیون رنگیِ کنترل­دار و میز و صندلی موجود باشد، در سرویس بهداشتی و حمام هتل باید صابون و شامپو موجود باشد، هتل باید مجهز به بخش پذیرش دارای قابلیت رزرو اتاق باشد و پذیرش باید حداقل یک دستگاه دورنگار داشته باشد.

هتل باید تلفن عمومی برای استفادۀ مسافران داشته باشد و از ساعات اولیه صبح تا ساعاتی پیش از ظهر، امکان صرف صبحانه برای مسافران در هتل بایستی موجود باشد.

از ساعات اولیه صبح تا ساعاتی پیش از ظهر، امکان صرف صبحانه برای مسافران در هتل بایستی موجود باشد.

در هتل باید امکان صرف نوشیدنی وجود داشته باشد و هتل باید دارای سامانۀ پرداخت الکترونیکی باشد.

 

 hotel

هتل های تک ستاره ممتاز چیست؟ هتل‌­های «یک ستاره ممتاز» دارای امکاناتی بیش‌ از هتل‌های یک ستاره هستند ولی این امکانات به اندازه‌ای نیست که بتوان برای آن‌ ستاره‌ای دیگر، در نظر گرفت.

 

 hotel

هتل دو ستاره

 

hotel

 

هتل دو ستاره، باید تمامی امکانات یک هتل تک ستاره را داشته باشد و علاوه بر آن باید رستوران هتل قابلیت صرف صبحانه داشته باشد وکنار هر تخت خواب، یک چراغ مطالعه نصب شود.

سرویس بهداشتی و حمام، دارای ژل مخصوص شست­و­شوی بدن، مسواک و خمیردندان باشد و به هر مسافر سه عدد حوله ارائه شود.

همچنین هر اتاق داری کمد مخصوص برای لباس باشد و قابلیت پذیرش کارت اعتباری در هتل وجود داشته باشد.

hotel

 

هتل های دوستاره ممتاز هتل‌های حد فاصل میان هتل‌های دوستاره و سه ستاره هستند و عموما از نظر وسعت و تعداد اتاق از هتل‌های سه ستاره کوچک‌تر هستند.

 

 

هتل سه ستاره

 

hotel 

یک هتل سه ستاره باید تمامی امکانات هتل دو ستاره را داشته باشد و علاوه بر آن قسمت پذیرش باید ۱۴ ساعته برای مشتریان فعال بوده باشد و در تمام طول شبانه روز نیز تلفن فعال داشته باشد همچنین قسمت پذیرش باید کارکنانی جهت جابجایی وسایل مسافران داشته باشد و کارکنان اصلی هتل باید  حداقل به دو زبان مسلط باشند.

هر اتاق هتل باید دارای تلفن و اینترنت باشد و همچنین امکانی برای صرف نوشیدنی فراهم باشد.

حمام داخل هتل باید به سرویس گرمایشی مجهز باشد و علاوه بر آن وسایل اصلاح و پیرایش در داخل حمام یا سرویس بهداشتی موجود باشد و مسافرین هتل می توانند از یک دست پتو و بالش اضافه استفاده کنند.

وجود آینۀ تمام قد، جعبۀ نخ و سوزن، جعبه واکس کفش، سرویس خشکشویی برای هر اتاق لازم و ضروری است و مدیریت هتل باید دارای سامانۀ انتقادات و پیشنهادات و قسمت روابط عمومی باشد.

 

 hotel

 

هتل چهار ستاره

 

هتل

 

باید علاوه بر داشتن امکانات هتل سه ستاره  دارای سامانه پذیرش ۱۸ ساعته باشد و تلفن هتل نیز به صورت شبانه روزی فعال باشد، کافی شاپ و سالن عمومی به همراه امکان صرف نوشیدنی برای مسافرین موجود باشد.

امکان صرف صبحانه در این هتل به درخواست مسافران می­تواند در رستوران یا اتاق باشد و خدمات­دهی و اینترنت به اتاق­ها باید به صورت شبانه روزی انجام شود.

قسمت پذیرایی هتل باید دارای تمامی امکانات لازم باشد و سرویس دستشویی و حمام باید به تمامی لوازم بهداشتی، پیرایشی و آرایشی مجهز باشد.

 

هتل ها چهار ستاره ممتاز هتل هایی هستند که از هتل­های پنج ستاره کمی پایین­ترند اما امکاناتی بالاتر از هتل چهار ستاره ارائه می­دهند.

 

 hotel

هتل پنج ستاره

 hotel

 

 

علاوه بر اینکه باید امکانات هتل چهار ستاره را داشته باشد باید داری کارکنانی مسلط به چند زبان داشته باشد.

همچنین قسمت پذیرش آن باید حداقل دو شیفته باشد و شبانه روزی فعالیت کند و هتل باید دارای مأمور پارکینگ، دربان و قسمت حمل بار برای مسافران باشد.

 

همچنین دارای سالن بزرگ و میز و صندلی برای تعداد بالای میهمانان و غذا و آشامیدنی در اتاق یا رستوران هتل باید به صورت شبانه روزی مهیا باشد.

باید مسئولی برای رزرو رستوران، تور، حمل و نقل مسافرین داشته باشد و هر اتاق مجهز به رایانه و اینترنت گاو صندق و وسایل دیگر امنیتی باشد.

هر روز عصر باید اتاق هتل مرتب شود و خدمات مهمانداری هتل باید در بالاترین سطح صورت گیرد.

علاوه بر همه اینها برای هر مسافر باید استقبال به همراه گل و هدیه، داخل اتاق صورت پذیرد.

 hotel

 

 

 

 

 

 




:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: